söndag 20 mars 2011

40 års kris

Inom en snar framtid kommer jag att kliva över 40 sträcket
Vänner som är av en ytterligare äldre årgång hävdar med bestämdhet att det är då livet börjar.
Min mamma lyfter att om ytterligare tio år kommer det att bara bli ännu bättre....

Jag uppfattar inte att jag befinner mig i någon form att 40 års kris.
Känner mig tillfreds med mig själv (periodvis) och det kan nog beo på att jag har så fullt upp med jobb, plugg och livet att jag inte hinner sätta mig ner och reflektera över vad som är ok och vad jag vill utveckla mig vidare inom.

Jag tycker att jag är nöjd med min son, mitt enda barn som jag älskar över allt annat och som är en fantastisk pojke. Har också ett bra liv med många goda vänner omkring mig, en bra och fantastisk familj som finns vid min sida och ett jobb som jg trivs med. Vad mer skulle man vilja ha?

Mitt yttre har mer och mer tonats ner och det intellektuella har tagit överhand. Jag vill veta mer och jag vill lära mig mer, vem fasen orkar bry sig om rumpan börjar dra sig mot jordens dragningskraft och ögonlocket som har varit ett har idag nästan på snudd blivit två? Det finns annat  som känns viktigare i livet att lägga kraften och energin på. Jag reser hellre tio varv runt jordklotet än lägger pengar på att förbättra mitt utseende i form av att skära eller spruta in saker i mig. Fast det är jag! Vill inte lägga någon värdering i om någon annan gör ett annat val, det är upp till var och en.

Kroglivet lockar föga.
God mat, ett gott vin och snackvänlig miljö börjar prioriteras mer. Sedan är det kul att komma ut och skaka rumpa emellanåt. Det ska jag inte sticka under stol med :o) fast då i goda vänners sällskap, såklart! Sedan behöver det ena inte utesluta det andra...fast inte varje helg.

Ser fram emot maj då en planerad fest ligger i programmet.
Kul tema och det verkar som dom flesta tycker att det ska bli roligt att gå in för detta.
Vi får väl se hur jag känner efter födelsedagen (låååångt kvar) och efter festen...då kanske krisen kommer när jag minst anar det.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Glatt överraskad av att du har dessa tankar som väl stämmer av en intellekt mogen kvinna som är 40 år eller äldre. Du som har så låååångt kvar till den magiska siffran 40.
    Kul att höra ditt utlägg om kroppsfixering. Trodde jag inte att du mognat så mycket i ditt tänk om utseende. Jag förstår din gardering mot dina vänner och andra om att det är var och en som bestämmer om att skära och spruta sina kroppar och det är ju sant dessutom. Du äger ju din kropp, men jag tycker att man för den skull ska respektera och älska den för vad den är och inte misshandla den.
    Mamma och jag blir glada åt din inställning, för vi har inte haft koll på din åsikt i detta.

    Va´faan 40år, livet leker och du har inte ens kommit halvvägs i livet och tänk så mycket livserfarenhet som hela tiden växer och man har nytta av i livet. Så var glad av att bli 40 år.
    Så kör på! Kram från Motala.

    SvaraRadera
  2. Hej Nina!!

    Håller med dig i dina åsikter! Skönheten kommer ju ändå inifrån och sitter i betraktarens ögon..

    Självklart är du som ett gott vin, blir bara bättre med åren!

    Visst är det ens barn som betyder allt för en och berikar vardagen! Jag som har två, kunde inte förstå att jag skulle ha så mycket kärlek att ge till dem båda, men det har man och dessutom all den kärlek och glädje man får tillbaka!! <3

    Grattis i förskott till 40-åringen!
    Vis & vacker!
    Kram

    SvaraRadera