söndag 13 september 2015



NINAS LÅNGA KAMP MOT SIN CANCER ÄR ÖVER.

Jag har, med sorg i hjärtat, det tunga beskedet att Nina gick bort lördagen den 12 sep kl 08.30 efter en lång tids kamp mot sin cancer.

Nina bad mig skriva några ord här på bloggen efter hennes bortgång. Till alla er som stöttat och uppmuntrat henne under hennes långa kamp, ska veta att ni har varit ett starkt stöd och betytt oerhört mycket för henne och  familjen.

Allas vår fina lilla Nina ville gärna pyssla om oss alla, för det var ju sådan hon var. Trots hennes svåra värk stod dörren alltid öppen för alla som ville komma och ta en liten fika eller äta en bit mat.  Hon hade alltid något att sätta fram på bordet, även fast hon själv inte kunde äta något.  

Jag vill gärna här på bloggen tala om för Maria (Ninas läkare) och hennes ”änglar” på Linnea-kliniken hur underbara ni är och har varit mot Nina och mig. Ni gav mig (Ninas mamma) under de här tolv dagarna som jag har bott på kliniken, så oerhört mycket värme och ett lugn som inte går att med ord beskriva.


Hur livet ska gå vidare? Det vet inte jag. Men som Nina sa, ”Det ordnar sig mamma”???

35 kommentarer:

  1. Mitt hjärta går ut till Leo, dig och alla andra i Ninas familj och nära vänner. Stor varm kram!

    SvaraRadera
  2. Sov så gott fina Nina❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  3. Tänder ett ljus för dig Nina idag. Vila i frid.

    SvaraRadera
  4. Styrkekramar❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  5. Har följt Nina och hennes kamp här på bloggen i några år. Beklagar er förlust, må hon vila i frid ❤️

    /Maja

    SvaraRadera
  6. Må hon vila i frid , kommer sakna henne så mycket all styrka till familjen

    SvaraRadera
  7. All kärlek till familjen! Vila i frid Nina!
    /Bloggvännen Helena Lundbäck

    SvaraRadera
  8. Så sorgligt att Nina inte finns med er längre. Hamnade på hennes blogg av en slump för ca 1 år sen och har följt hennes blogg och hoppats att ett mirakel skulle ske. Vila i frid Nina.

    SvaraRadera
  9. Så oerhört sorgligt. Jag tänker på Er i familjen i denna svåra stund.

    SvaraRadera
  10. Åh jag beklagar verkligen!! Som hon har kämpat, en riktigt fighter!!

    SvaraRadera
  11. Åh, det var därför det har varit så tyst här ett tag. <3 Kände dig inte men du verkade vara en varm, klok och god människa. Tack Nina, för att jag har fått följa din resa! Som du har kämpat! Sov nu så gott, det har du förtjänat!

    Beklagar sorgen till familjen! Har inget klokt att säga om hur man går vidare men på något sätt så klarar man det, men det kommer ta tid och det får det göra. Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Har följt dina resa till och från. Det är med en stor sorg jag läser inlägget. Jag hoppas du har det bra där du är nu. Tänder ett ljus för dig. Vila i fred.

    SvaraRadera
  13. Blir så ledsen 😥 Jag känner inte Nina personligen, men följer hennes blogg. Hon är verkligen en fantastisk människa, du har en underbar dotter ❤️ Stor kram Maria

    SvaraRadera
  14. Har följt Nina här på bloggen. Har svårt att utrycka mig men tänker mycket på Nina och hennes närmst sörjande. Fina Nina...

    SvaraRadera
  15. Det är med sorg i hjärtat man läser det sista inlägget i denna blogg. Så många fina ord, tankar, känslor och handlingar... All den glädje, sorg, hopp och förtvivlan Nina delat med sig av. En fantastisk människa har lämnat.. Er sorg måste vara fruktansvärd!

    Sov gott lilla Nina ❤️

    SvaraRadera
  16. Mitt varma deltagande, tänker på Ninas närmaste. <3

    SvaraRadera
  17. 😢😢😢❤❤❤

    SvaraRadera
  18. Sorgligt att läsa, har följt hennes kamp sedan hon började med denna blogg. Styrkekramar till er.

    SvaraRadera
  19. RIP Fina Nina!

    SvaraRadera
  20. Fina, omtänksamma, kloka, starka Nina - alla de enastående avtryck du gjort kommer för alltid att finnas kvar hos oss som haft turen att få lära känna dig.

    Varmaste tankarna till din familj och till dig på din väg mot någon annanstans,
    Åsa

    SvaraRadera
  21. Beklagar sorgen.
    Jag har följt Ninas kamp , både här på bloggen och på Instagram. Hennes omtanke om andra och hennes klarsynta förberedelser inför det som skulle komma har både berört mig och imponerat på mig.
    Nu är kampen över, all hennes smärta är borta och vi får bära varma minnen i våra hjärtan.

    "Nu är hösten här och luften är som glas.
    Och jag räknar varje timma, för du kommer väl tillbaks?
    Mörkret rasar över husen och i morgon blir det regn.
    Nu är hösten här, men var är du min vän?"

    Från Lisa Nilssons låt "Var är du min vän"

    När jag ber om sinnesro idag, kommer ni att ingå i min bön.
    /Anna

    SvaraRadera
  22. Är så ledsen över detta besked. ❤ Beklagar sorgen för er anhöriga❤.Tack för att ni delar den genom att berätta. Nina ville ju så gärna berätta om sin kamp och sina erfarenheter. Vad skönt att höra att ni fick ett fint omhändertagande på sjukhuset. Skickar massor med styrkekramar till er och särskilt till Ninas son.
    Vila i frid, fina Nina! ❤
    / Annica NT

    SvaraRadera

  23. Fast man vet att det kommer att hända... ¨Nina kämpade länge och jag förundrades alltid över att hon verkade orka så mycket trots allt. Bär med er era finaste minnen av henne. Varmaste tankar till er i familjen och framförallt till Leo. <3 <3 <3 . Siv

    SvaraRadera
  24. Jag beklagar er ändlösa sorg. Sov gott Nina/ Catarina

    SvaraRadera
  25. ❤️❤️❤️❤️
    Vila i frid Nina.
    Och tack för allt.

    SvaraRadera
  26. Vila i ro och sov gott Nina...du har gett oss så mycket genom din oerhört positiva livssyn och kämpaglöd in i det sista. Trots din svåra sjukdom. Glad att ha fått följa din blogg och Tack till din mamma som berättade...och varma tankar till Leo och andra anhöriga

    SvaraRadera
  27. Kära Du. Ända sen vi träffades vid Mossenplan och du berättade om Ninas sjukdom har ni varit i mina tankar. Hon måste haft en otrolig livsvilja som fick henne att kämpa så länge. Många kramar till Dig, Ingalill. // Annica Gjerstad ( Tjäder)

    SvaraRadera
  28. Tårarna rinner när jag läser detta, trots att jag inte kände Nina..
    Vila i frid fina Nina❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  29. En vacker & fin människa har vandrat vidare.
    Kampen är över.
    Vila i frid fina Nina!
    Mina varmaste tankar går till familjen.
    /Mats

    SvaraRadera
  30. Jag vill bara skicka en stor kram och en massa styrka till en mamma från en annan. Jag beklagar verkligen er oerhörda sorg.

    SvaraRadera