onsdag 9 juli 2014

Kan man operera mig?

Skulle egentligen befinna mig i Göteborg idag. På Liseberg med Leo, Fia och Emil, men jag fick stanna hemma. Jag har på börjat kräkas igen. Om det beror på vätskebrist, kosten eller min alternativa behandling kan ingen säga, jag tror det är ett hopkok av allt. Värmen är kvidande och idag har jag legat i sängen med alla fönster som går att ha öppna, öppna och även persiennerna neddragna för att försöka hålla det så svalt som möjligt i lägenheten.
Jag måste ge upp den kosthållningen jag har fått för allt jag kan äta är viktigt att få i sig. Däremot är det bara ekologiskt som gäller och jag lagar allt från grunden. Det är planering på hög nivå men i slutändan kommer det att löna sig.

I går ringde onkologen och berättade vad dom hade kommit fram till på konferensen dom hade haft tidigare på dagen och även på fredagen när de tittade extra på mina röntgenbilder.
Tumörerna har växt och som dom sagt tidigare så har dom inte ökat så mycket. Jag önskar en second opinion till Uppsala Akademiska och främst till Dr Ilvars, som har samverkat och arbetat tillsammans med Heile Matheme på Uppsala Cancer Clinic. Tyvärr får jag nog ingen second opinion, man har bara rätt till en och jag har ju redan fått en från Stockholm, som tog två månader att få. Vid det tillfället ringde jag UCC och skickade upp mina röntgenbilder dit och fick svar på 4 dagar, vilket gör att jag tycker att jag löste den second opinion själv. Men men, vi får se vad som händer. Linköping ska låta sina gyntumörkirurger titta på mina röntgenplåtar. Där efter ska dom ha ytterligare en konferens så jag får kanske svar någon gång nästa vecka om dom kan operera mig.
Jag ska även vila från cellgiftsbehandlingarna i ungefär tre månader och där emellan ska jag till Vidarkliniken. Jag hoppas verkligen jag håller mig pigg tills dess så jag kan åka dit.

Nu ligger jag och sträckkollar tv-serien Bron. Tack Linda för tipset, den är riktigt bra!
Hoppas ni njuter av värmen och solen och har det riktigt gott!
Varm kram!

4 kommentarer:

  1. Hej Nina!
    Jag håller tummarna för dig att du får en second opinion. Tycker det är konstigt att man bara har rätt till det en gång. I alla fall tycker jag inte att du har utnyttjat den då du löste det på egen hand.
    Tråkigt för dig att du inte kunde följa med till Göteborg för att du mådde illa. Hoppas att du får göra allt annat som du planerat i alla fall.
    Jag håller tummarna för dig av hela mitt hjärta att det blir så. Jag önskar verkligen att du ska ha det så bra som det någonsin går.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dominique!
      Jag håller med men vi får se, dom kanske ger mig en till möjlighet annars får jag vända mig till vårdlotsen.
      kram

      Radera
  2. Hej,
    Att du ska behöva kämpa och tjata för att få en second opinion. Jag håller tummarna!!
    Trist att Gbg resan inte blev av, nu får ni ha den innestående till ett annat tillfälle.
    Vi tänker på dig. Kram Anna C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Som tur var så kom Leo iväg till Göteborg, det var det viktigaste.
      Hoppas du fortsätter att njuta av det sköna vädret i Kaggebo.
      Stor varm kram

      Radera