onsdag 11 juni 2014

Magsjuka eller är det cellgifterna som spökar?

I natt har jag kräkts ett flertal gånger. Mot slutet var det bara galla som kom upp och det smakade fan kan jag lova. Jag har kunnat dricka lite under dagen idag men nu ikväll har jag tuggat i mig några rostade smörgåsar.
Antingen är det magsjuka eller också är det cellgifterna som spökar....Nu har jag i alla fall fått dropp så vätskebalansen blir ok så jag inte börjar må illa igen.

Jag har en stor önskan om att börja jobba igen. Igår träffade jag min chef och vi tillsammans med HR-konsulten tittade på olika möjligheter. Hur som helst kom vi fram till att ett möte med försäkringskassan bör ske och det snarast. Dessvärre hade inte min handläggare tid så det blir inget börja jobba före semestern. Kanske lika bra det, allting har sin tid och jag fixar inte att stressa in i något.

Lämnade in bilen idag. Jag har något strul med AC:n och Toyota skulle göra en felsökning och sedan återkomma. Ett litet rör läcker och dom hade inget nytt hemma, det måste beställas grejer. Sedan hade dom ingen tid inom en snar framtid utan jag får svettas fram till den första juli. Priset är ju också trevligt. Bara felsökningen kostade 900 kr och att byta röret och fylla på gasen kommer att kosta 4800 kr. Livet är härligt!!!

I morgon är det skolavslutning. Leo frågade för några veckor sedan om vi skulle göra som vi brukar, åka till smultronstället (http://www.smultronstallet.se/) och äta glass. Traditionen är att vi sitter i restaurangen och myser med en smarrig glass vald från menyn. Det vore mycket till om jag skulle missa det. I morgon följer även Linda med tillsammans med Leos småsyskon, Freja och Akilles. Det ser jag fram emot!

Jag önskar er en skön helg!
Stor kram från mig till dig

7 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer bli bättre o kommer har det jätte bra o skön helg Bästa Nina :)
    Trevlig avslutning till Leo...<3
    Rim

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kommer o känna bättre ,önskar att du kommer o har det jätte bra helg Bästa Nina..<3
    Trevlig avslutning till Leo....:)
    Rim

    SvaraRadera
  3. Usch, det är sååå äckligt och spy. Speciellt galla. Jag minns när jag opererades i magen i somras så kräktes jag flera liter äckligt mossgrönt i tre veckor efter. Jag tillhör den där gruppen som inte tål morfin alls och dom tvingade i mig det via epiduralen fast jag sa till dom att det inte funkar på mig. Vet ju det efter alla 10 bukoperationer som jag hade gjort tidigare. Men det brydde de sig inte om. Fick hela tiden höra att jag skulle inte ha ont. I alla fall minns jag att dessa spyor inte gick att borsta bort från tänderna, sååå äckligt.
    Hoppas att du mår bra igen nu i alla fall.
    Bilar är jättebra när dom är hela men fan så dyra när de går sönder. Min bil gick också sönder för några veckor sedan. Vattenpumpen, den gick på 4900 kr att byta. Som hittat!
    Kul att läsa att du funderar på att börja jobba lite igen. Det mår man bara bra av. Ta det lugnt över sommaren och njut av den i alla fall. Själv jobbar jag bara 2 dagar/vecka då jag inte riktigt har hämtat mig från pärsen i somras. Har som du vätskebalansrubbningar och svårt att kompensera kroppens behov efter nedläggningen av stomin.
    Ha en jättebra avslutning med din son.
    Varma kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du mår bättre nu!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Oroväckande längesen du skrev något. Hoppas verkligen allt är bra. Vi känner inte varandra men jag har av någon anledning inte kunnat sluta följa din kamp. Jag beklagar allt du behövt gå igenom och hoppas innerligt att du en dag får vara frisk! Du och din son finns ofta i mina tankar. Var rädda om er! Fortsätt kämpa! Kraam//Emilie Ählström Påhlman

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du mår bra !
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Du finns i mina tankar, jag kollar in på din blogg dagligen. Hoppas du mår bättre och att du och din son har det bra. Styrkekramar till dig

    SvaraRadera