tisdag 13 maj 2014

Äntligen hemma

Nu är jag äntligen hemma i min egna lägenhet och allt verkar flyta på rätt bra. En vacker bukett med gula rosor väntade här hemma. Tack Alexandra, dom lyste verkligen upp!

Jag kom  hem i lördags och då kom sonen hem till mig. Vi käkade pizza (tonfiskpizza till mig :)) och tittade på Eurovision. Jag tyckte rätt låt vann men gillade även Hollands bidrag, Calm after the storm, riktigt skön låt. Det var mysigt att sonen sov kvar och var hos mig första natten, då kände jag mig inte så ensam och det var tryggt med att han fanns i min närhet.
Söndag eftermiddag/kväll spenderade jag med min före detta kollega Bassam och hans flickvän Sanna. Vi fikade och pratade och käkade och fortsatte att prata. Om inte jag varit tvungen att åka hem för att få dropp så hade det nog blivit ännu senare, det var riktigt trevligt och mysigt. Tack för en skön eftermiddag/kväll och för gott fika och god mat.
I måndags var jag på behandling och det har också funkat bra. Har knappt känt av det. Lite extra trött men annars helt ok.
Det känns som jag är inne i ett positivt flow. Allt rullar på som det ska och jag mår bra. Stomin är helt otrolig. Den går som tåget och den här, till skillnad från den andra jag hade, läcker inte alls. Det är helt fantastiskt. Det är tack vare stomin som jag kan äta och det är lycka!
Varje kväll kommer LAH och sätter ett glykosdropp på mig och varje morgon kommer dom och kopplar bort det. Var tredje dag byter vi morfinplåster. Det är i dagsläget det enda som jag har och det tänker jag njuta av. Det kommer att komma sämre dagar men just nu mår jag toppen och tänker njuta och leva :)
Idag cyklade jag till och från stan. Jag har inte rört på mig på mer än ett halvår, konditionen är riktigt usel. Ner till stan var inga problem, det var mestadels nedförsbacke. Hemvägen var tuffare, jag var helt slut när jag kom hem. Sedan har jag inget fett på rumpan så det gjorde riktigt ont att sitta på sadeln, då har jag ingen smal och hård sadel utan en lite bredare med lite fyllning ont fan gjorde det i alla fall....Det kändes riktigt roligt att kunna cykla och jag var supernöjd med mig själv.
I morgon är det dags för healing med Veronica igen. Det är fantastiskt skönt. Massage i ansiktet, huvudet, händer, armar, fötter och ben. Jag brukar oftast somna :) Jag är otroligt tacksam över att hon kommer hem till mig, även till Norrköping.

Nu är det dags att krypa till sängs
Sov gott och var rädda om er
Kram

10 kommentarer:

  1. Skönt att läsa att du har bra dagar! Och fina vänner! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att du har en så stor och varm familj.
      Tänker på dig!
      Varm kram

      Radera
  2. Skönt för dig att må lite bättre, och bo hemma i lägenheten igen. Helt rätt att njuta av livet...
    Kram Conny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Conny!
      Hoppas allt är väl med dig också!
      Njut av det fina vädret och om du får lite ledigt
      Kram

      Radera
  3. Hej Nina!
    Vad roligt att höra att du har kunnat flytta hem igen. Borta bra men hemma bäst i alla fall. Vad glad jag blir av att höra att din stomi fungerar så bra. Himmelskt för dig att kunna äta och dricka. Hellre stomi och kunna göra det än ingen stomi och inte kunna det. Hoppas på att du får tillbaka lite fett och muskler på rumpan så det inte gör så ont att sitta på den.
    Hoppas att du får njuta nu av våren och sommaren, det verkar hoppfullt i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Dominique, det hoppas jag verkligen också. Jag hoppas på en lång, skön sommar utan smärta och illamående.
      Varm kram

      Radera
  4. Åå vad skönt Nina! Härligt att cykla och få ont i rumpan. Känner enorm glädje att du är hemma och mår bättre. Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lena, det var en lycka att till och med få lite ont i rumpan eftersom jag kunde cykla :D
      Varm kram

      Radera
  5. Hej Nina! Vi känner inte varandra, men jag har vänner som känner dig. Jag har läst din blogg under en tid och är så otroligt imponerad av din styrka. Antar att den finns inombords hos alla, och dyker upp när det som mest behövs, eller jag hoppas det iaf! Det värmer mitt hjärta att läsa, att du känner dig "pigg" eller hur man nu ska uttrycka det. Stor kram / Jeannette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jeannette!
      Tack för att du följer mig!
      Jag tror att styrkan kommer med uppgiften. Man har liksom inget annat val såvida man vill överleva. Jag hopps att det inom en snar framtid kommer ett botemedel för cancer för detta är hemskt att behöva uppleva...
      Stor varm kram

      Radera