tisdag 19 juni 2012

Fuck PICC-line och kortison, hello BP, Afro och Sh`bam

Nu är PICC-linen borta - så himla skönt!
Kunna duscha utan påse runt armen, kunna träna vilken träningsform jag vill, bära tungt och vill jag så kan jag gå stavgång tills jag svimmar. Nästa gång det är cellgiftsdags så blir det en vanlig nål i armen. Me like that a lot!Vi får väl se om jag känner likadant när nästa tillfälle stundar.....
Nu ska jag pricka in lite datum i kalendern när jag kan träna på gymmet. Afro, Body Pump och Sh´bam - åh vad jag längtar! Då kanske man kan få styr på kortisonet och vikten.

Jag har också, tillsammans med min ansvariga sköterska, gjort en planering kring kryssningen i slutet av augusti. Vi senarelägger mina behandlingar så min sista behandling blir i slutet på september istället för i början. Det innebär att det bara blir må-bra-veckor under kryssningstiden.
Medelhavet - här kommer jag :D

När jag kom hem från behandlingen idag kände jag att solen fortfarande värme och det var en underbar luft. Satte på mig joggingskorna och tog en långpromenad. Så himla skönt, och inte blev jag så trött heller. Gick i rätt bra tempo tills jag träffade en medlem från gymmet. Vi pratade en långstund om allt möjligt. Livet är härligt och varje person har sina egna bekymmer och krämpor. Det finns alltid någon som har mer erfarenhet och som hittat strategier för att överleva eller skapa möjligheter i livet. Hon inspirerade mig mycket! Dessvärre sänkte jag tempot på "runkeeper" så jag fick inte riktigt den tiden jag hade i lördags när jag gick halvmilen i Vrinneviskogen. Då låg jag på ett tempo på 9 min/km idag hamnade jag på 11min/km.
Men jag fick en givande pratstund istället :o)

Att stanna upp i livet och se vad som finns omkring dig är aldrig fel ...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar