söndag 3 juni 2012

Det blev en bra helg trots allt!

Åh vilken härlig lördag det blev!

Träffade Emma och Tora på en liten piffig lunch i Mirum Gallerian (gamla Hageby).
Invigde peruken och kände mig lite som Pippi Långstrump.
Hårfästet stämmer inte riktigt med verkligheten....
Skit samma, dom som känner mig vet ju att det är en peruk och dom som inte känner mig dom får väl gissa om dom överhuvud taget bryr sig.
Tror att det handlar mer om min egna känsla än någon annans.

På kvällen var det 40 års kalas.
Firade Cici hemma hos hennes föräldrar tillsammans med hennes syster och man , hennes bror och hans fru samt några arbetskamrater och andra goda vänner.
Det var ett lagom gäng av människor.
Trevligt som bara attan och jag njöt av atmosfären.
Även om alla säkert visste om min situation så var det inte det som var fokus och det var underbart.
Det var lycka när jag tog min onda kropp och begav mig med ett leende på läpparna hemåt i den mörka, blåsiga och kyliga junikvällen.

Jag behövde den energin jag fick både från Emma och Tora samt Cici och hennes familj. Alla delar under lördagen fick mig att må bra och fick det att vända, den sorgsenhet jag hade känt under fredagskvällen och lördagsförmiddagen. Samtidigt som det var skönt att gråta tillsammans med Anna och mamma - jag behövde tömma det också.

Återigen är jag lyckligt lottad för att jag har så många goda människor omkring mig.
Varje person, varje del är en viktig del för mig och viktig för mig att ta till vara på.

Jag fick ett citat av Sussie, på Facebook, som jag vill dela med mig till er
"Enda gången jag backar är när jag tar sats..."
Det citatet ska jag bära med mig när det är som tuffast - Tack!

Idag har jag träffat Christel, Viktoria och Robin.
Fikat och ätit mat och pratat.
Haft en skön kväll och återigen fyllt på med positiv energi.

Förhoppningsvis är värsta veckan gjord med gråt, öm kropp, illamående och sånt som skulle kunna komma. Nästa vecka är den känsliga veckan med infektioner. Ska jobba hemifrån och har en hel del sjukhusbesök inbokade.
Nog att det varit och är tufft men blev det inte värre än så här så ska jag nog hitta former för att hantera detta på bästa sätt :o)

4 kommentarer:

  1. Vad skoj och läsa att du haft bra trots allt..
    Hoppas du får en bra vecka.
    Kram Majsan

    SvaraRadera
  2. Eller hur Majsan!
    Jag hoppas också att det blir en bra vecka och att jag inte åker på någon liten rackarns förkylning. Får hålla mig på nåder här hemma och prata genom brevlådan med folk :o)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart att höra Nina. Det var lika härligt för oss att du kunde vara med, det betydde massor för mig <3

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cici!
      Nästa vecka är måbra vecka, då tycker jag vi ska försöka ses.
      Jag ringer :o)
      kram

      Radera