torsdag 19 april 2012

Med sikte på rektorsutbildningen nästa vecka!

Fick sova hemma i natt men fick infinna mig på avdelningen kl. 08.00 i morse för provtagning.
Mina levervärden är något förhöjda och jag är öm i buken. Det gör att dom inte vill skriva ut mig.

Jag har också träffat dietisten och hämtat ur enegidrycker och resorb. Minst en om dagen och gärna i samband med mellan så jag inte ska tappa mer i vikt och även för att bosta kroppen med kraft och energi så jag kan fortsätta träna :-).

Idag har mamma och jag även träffat klinikchefen och avdelningschefen. Ett mycket bra möte och jag kände mig både bekräftat och lyssnad på. Vi får se om det blir en lex Maria och jag ska skriva rent och skicka in en anmälan till socialstyrelsen. Sedan får vi se vad som händer....

Jag har också gjort en gynekologisk undersökning idag. Allt såg normalt ut med tanke på förutsättningar och det som finns kvar. Läkaren tittade ut i väntrummet och såg bara mig, frågade lite försiktigt om jag var jag och ursäktade sig med att han inte förväntat sig att se en så pigg och välmående tös utifrån det han läst i journalen.
Detsamma sa klinikchefen, han tyckte också att jag såg välmående ut med tanke på operation och upplevelser jag haft. Han hade fått till sig från sköterskorna att jag gjort ett starkt intryck som person och att jag kämpat mycket.
Mamma tycker att jag visar lite av en fasad, hon kan se att jag är inte så pass kry som jag vill ge sken av.

Jag har också haft en match med försäkringskassan. Jag önskar så gärna åka upp till Sigtuna och delta på Rektorsutbildningen nästa vecka. Första handläggaren jag pratade med var så byråkratisk och otrevlig att jag ifrågasatte hennes kompetens och till vem jag skulle överklaga beslutet. När hon skulle skriva ut mig under internatperioden (rektorsutbildningen) och skicka en ny ansökan om sjukpenning tyckte jag hon gick för långt. Då frågade jag om man inte skulle ha möjlighet att diskutera olika scenariot med försäkringskassan och om det inte skulle löna sig att vara ärlig. Hon kan ju inte skriva ut mig innan jag bestämt mig för att åka?
Det blev för mycket för henne och hon avbröt mig abrupt och sa att jag skulle få tala med chefen. En betydligt lugnare kvinna och mer tillmötesgående så jag började grina, fortfarande känslig, och tack så mycket för hennes bemötande.
Hon hörde i alla fall av sig idag och beviljade mitt deltagande och såg inte det som att det skulle likställas som arbete. Tack så hemskt mycket! Jag bad henne också om att byta handläggare, är rätt trött på att bli behandlad illa och nu sättet jag i bromsen innan det går för långt. Det skulle lösa sig och en annan handläggare skulle tillsättas :-).

Jag börjar bli matt på att ha människor omkring mig hela tiden. Måste få vara lite ensam och bara vara. Jag vill också få till tid att läsa lite inför nästa vecka, intressant läsning om det politiska spelet. Högaktuellt med tanke på Norrköpings politiker som fram och tillbaka styr över vilka skolor som ska läggas ner och eller inte. Det är alltid ett maktspel det får man inte glömma!

Ha en toppentorsdag! Själv väntar jag på att ronden ska komma....

2 kommentarer:

  1. Man måste vara frisk för att orka vara sjuk är ju ett uttryck som kom upp i mina tankar. Kämpa på Nina! Ned din sunda och positiva inställning kommer du lååångt. Kram Bettan

    SvaraRadera
  2. Jag säger det igen. Världens bästa Nina!
    Hoppas att Du får det underbart under Dina dagar i Uppsala.
    Lycka till men Var rädd om Dej!

    Gunilla

    SvaraRadera