söndag 12 februari 2012

Skulle vilja dela med mig av ett supersmarrigt knäckebrödsrecept.

1 dl Majsmjöl
½ dl Sesamfrön
½ dl Pumpakärnor
½ dl Soloskärnor
1/4 dl Linfrön
½ dl Rapsolja
11/4 dl Kokande vatten
½ tsk salt





Blanda alla ingredienser och bred ut på en plåt med bakplåtspapper, strö lite flingsalt innan du sätter in plåten i mitten av ugnen. 150 G i 40 min.


Smakar fantastiskt, jag tycker det funkar som snacks.

Nu har tapeten i köket kommit upp. Inhandlade den på Rusta för 169 kr/rullen.


Det blir inte tapet i hela köket utan bara ett hörn där jag tänkt att ha som liten matplats - om jag hittar ett lämpligt bord....

Problemet med tapeten är att när jag kom hem efter tapetseringen och började titta lite noggrannare på tapeten hade den svarta fläckar, liknande trycksvärta. Jag hittade också tryckfel på några av silverblommorna.

Svart fläck i det vita utrymmet

Svart fläck i blomman

Ränder i silverblomman
Jag tog kontakt med Rusta via telefonen och då bad dom mig att fota det som inte var ok och maila bilderna till dom/Rusta samt kvittot. Jag skrev samtidigt att jag ville bli kompenserad genom att få pengarna tillbaka samt ersätting för arbetet.
Jag fick svar ganska snabbt och där stod det att jag fick ingen kompensation för arbetet men jag kunde hämta ut nya tapeter.
Jag mailade då tillbaka och sa att jag inte ville ha några nya tapeter utan jag ville få pengarna tillbaka.
Även detta mail fick jag svar på snabbt där det då stod att några pengar kunde jag inte få eftersom tapeterna satt uppe på väggen och det var mitt ansvar att se över tapeten så den är ok innan man sätter upp den.

Hmmm...vad säger man.
Vad säger konsumentlagen och vad har man för möjligheter och rättigheter?
Jag tänker att en missnöjd kund är inte bra promotion för ett företag. Det blir ingen bra marknadsföring.

I helgen hade jag min vän Fia hos mig. Hon hade också tapetserat sitt kök med samma tapet. Den hade också fläckar, fast mer åt det gråa hållet. Med andra ord är det något fel på tapeten och det borde Rusta veta. Måste vara fler än jag som hört av sig........
Fortsättning följer för nu har även min styvfar mailat Rusta.

Känns som att jag skulle vilja ha lite flyt i livet.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar