torsdag 8 december 2011

Transportstyrelsen har fått ytterligare lite pengar från mig och lite julfest med jobbet

En utbildning på förmiddagen gjorde så att min kollega hämtade upp mig hemma så jag lät bilen stå kvar på gatan, rackarns dyr erfarenhet, typ 700 kr! Norrköpings kommun tar verkligen hand om sina medborgare - jag hoppas pengarna går till socialtjänsten så det finns någon som blir lycklig ....
Kändes så saftigt att hosta upp 700 kr för att jag slarvat med att kolla när och inte bilen får stå där den står. Inte nog med att man betalar varje månad för att över huvudtaget stå på gatan, nu känner man sig jagad....Min uppfattning är att kommunen avser att göra det svårare och svårare för invånarna att ha bil. Ta bara dom som arbetar och verkar i innerstan (förskolepersonal)- det är en hel del som blir uppätet av parkeringsavgifter och dom har inte så saftig lön som det ser ut över lag....

Det bästa på eftermiddagen/kvällen var Afroklassen - världens härligaste gäng med massor med positiv energi. Dom räddade min kväll!


Idag har jag haft mina kära kollegor från Djäkneparksspåret hemma hos mig. Vi hade lite knytis och så spelade vi såklart julklappsspelet....självklart gav dom också en härlig stämning och något helt annat att tänka på än p-boten...

Lite glögg, pepparkakor och sharonfrukt med mögelost,
det var en överraskning och supergott!

Mycket prat och skratt
Bassam, Karin, Tony, Eva-Marie, Caroline
Eva och Britt

Britt, Eva, Caroline, Eva-Marie och Tony

Lite Champagne

Mumsigt värre :o)

Paketbordet

Karin slet som en hund för att få lampan

Tony fick lite choklad...det blir nog Mia glad för :o)

Caroline fick raggisarna

Eva-Marie fick et litet tepåsefat....minsta vinsten...
men hon var glad ändå!

Nu blir det ljus i Petterssonskans hem

Själv fick jag en fin korg, manshette och en ljuslykta
(den skänkte jag till Bassam som inte fick något)
Skön och mysig kväll i avslappnad stil - precis vad jag behövde!
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar