söndag 2 oktober 2011

Mascara från Oriflame och godis från affären

Godaste godiset ever!
Jag har fallit tillbaka, tillbaka till godisbehovet. Jag kunde inte hålla mig i fredags när sonen och jag var och handlade. Vi köpte varsinn godispåse som resulterade i att vi satt i varsitt hörn och bara njöt av varje bit - eller jag gjorde det i alla fall. Det var så gott och mysigt att tillsammans med att vi ätit god mat och kollade idol krypa ihop i soffan och klämma i oss några choklad och lakritsbitar. Sonen log lite finurligt när kassörskan hävdade att min påse var dyrare än hans :o) Det må så vara, jag har ta mig tusan inte ätit sedan midsommarafton. Men karaktären är inte helt knäckt. Tillbaka till verkligheten och grundtanken till varför jag slutade i första hand. Det här ska inte bli en vana och det är fram till nyår som jag ska fixa det här.

I fredags damp det ner ett litet grönt paket i min brevlåda.


Pernilla skickade en mascara och ett litet piffigt läppglans till mig. Hon hade läst mitt blogginlägg om mascara träsket och tyckte jag skulle prova Oriflames mascara. Jag har precis börjat och kommer utala mig om en vecka om vad jag tycker om produkten. Läppglanset luktade och smakade persika och kändes fräscht att ha på läpparna, inte så kletigt men jag uppfattade att läpparna blev lite torra....jag ska checka vidare och berätta mer när jag använt det ett längre tag.
Det som var lite finurligt med mascaran var att det är korta borstar på ena sidan och lite längre på andra sidan. Man ska lägga på mascaran på fransarna med den korta sidan och sedan arbeta upp fransarna med den långa sidan. Bra med tydliga instruktioner tycker jag....men som sagt jag återkommer i frågan :o)

Har haft en skön fredag och lördag.
Söndagen har bestått i att plugga på mitt pm om kvalitet i förskolan.
Innan jag kom igång ordentligt tog jag mig en rask promenad på en timme  för att rensa alla tankar och funderingar som kan sätta sig som ett störande moment när man ska fokusera. Det var himelskt gott för själen. Pluggandet gick som en dans och nu ska jag snart cykla ner till gymmet och riva av ett spinningpass och vara med på Cissis core. Ska vikariera för Pernilla i morgon på hennes spinning och core och då kan det vara bra med lite inspiration. Det kommer bli en ordentlig träningsvecka med en hel del spinning för min del. Det är bra det!

Ha en fortsatt skön söndagseftermiddag och kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar