söndag 21 augusti 2011

Saknar Bounce!

Har en begynnande träningsvärk i nästan hela kroppen idag.
Begav mig till gymmet igår och körde en body pump. Alltid glada tillrop när jag visar mig på klasser som jag inte besöker så ofta, både på för och nackdelar.... :o)
Kom fram till att jag alltid har en nystart vid terminernas början sedan håller den starten bara en gång. Vilket då också resulterar i en träningsvärk som håller i sig fram till jullovet..
Skämt åsido, nu är jag inspirerad och sugen på styrka. Då måste jag göras något åt det.
Ska verkligen försöka träna styrketräing i form av bodypump en dag i veckan sedan har jag min spinning och afro, på det ska jag hålla i mina promenader och kanske, kanske ta en långsam joggning.
Om jag har något liv? Nä, det består just nu av Leo, träning och jobb...lite plugg däremellan också annars är det rätt lugnt!

Augustifesten besöke vi igår, Leo och jag!
Han ville se dansgruppen Vibe uppträda i Vasaparken och när vi väntade på deras uppträdande fick vi även se unga talanger.
En tjej som sjöng jazz, Emelie tror jag hon hette, en ljus tjej som var superduktig. Ett band som bestod av 5-6 killar i gymnasieåldern, såg lite dåligt, som bara hade spelat ihop ett år. Dom gick på Haga gymnasiet och spelade superbra. Bästa draget!
En tjej från Kisa som hade vunnit någon musiktävling tillsammans med sin fiol. Hon var helt otrolig! Nu är inte fiol mitt bästa som jag lyssnar på men det blev magiskt för hon hanterade den otroligt fint och det blev faktiskt bra.
En annan tös som var vacker som en solig dag och sjöng minst lika fint en låt av Melody Gardot och sedan avslutade hon med Hallelujha. Håret reste sig på kroppen och jag bara njöt!
Nu kommer jag inte ihåg namnet men hon hade spelat huvudrollen i musikalen Grease som Hagagymnasiet hade satt upp. I den musikalen hade även grabbarna som spelade i bandet varit med.

Sedan kom då Vibe, dom gick inte heller av för hackor!
Det är kul att titta på människor som kan röra sig. 
Det fick mig att komma ihåg Bounce, saknar Bounce!


Anna och jag var på sista konserten i Globen....lämnar några gobitar därifrån....



Jag tror första konserten jag gick på var The Score, den hade premiär i april 2003. Den såg jag i Louis De Geer. Bounce live 2005 såg jag i Stockholm med Anna och Pernilla. Pilla och jag hade fått det i födelsedagspresent av Anna och den var asbra. Gökboet som kom 2006 såg jag i Louis De Geer och den var tung.... Caution! däremot var rolig, den gick på Orionteatern i Stockholm och det var ett annorlunda koncept. Året var 2009 och jag såg den tillsammans med Anna, då festade hon och jag med två av medlemmarna på Berns efter konserten :o)  och det finns bildbevis för det! 2010 The last Bounce var jag också tillsammans med Anna och såg i Globen, en otrolig konsert som var fantastisk.
Dansgruppen fyllde Globen 5 ggr, det säger en hel del om deras popularitet.
Saknar dom!

Augustifesten forsatte i sin gilla gång och att lyssna på Eldkvarn var kört. Det var så mycket folk att jag fick nästan panik. Stackars Leo blev nästan nertrampad så vi gav upp rätt så snart.
En soft lördagskväll med en massa mys med sonen!

Söndagsstäd och piff är vad som gäller idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar