torsdag 4 augusti 2011

No arton - en liten exklusiv parfymaffär i Norrköping

Idag var det dags att inhandla lite nytt i kosmetikaväg.
Jag är en fast och stabil kund hos parfymeri L på Drottninggatan för jag gillar sortimentet och framförallt personalen. Jag blir alltid väl mottagen och får alltid bra service.
I dag när jag klev in i butiken stod det en tjej som jag aldrig har sett förut, hon var upptagen med en kund  så jag fick tid att kliva runt lite i butiken och kolla av lite vad jag var intresserad av. Började prata med en annan kund som var inne och provade parfymer och under tiden kände jag att: nä.... det här känns inte som vanligt....
Då berättade kunden jag pratade med att Anna och Juanita öppna en egen liten butik nere vid Knäppingsborg - jag styrde bestämt stegen ner dit!



Butiken heter no arton och ligger inklämd mellan Asken och Lexington. En supermysig butik med ett smalt utbud vad gäller hudvård, men, både Shiseido och Chanel finns så det passar mig.
Jag inhandlade både highlights, rouge och puder och fick fantastisk hjälp av Anna.
Juanita jobbar kvar med sina behandlingar men har ett ljusare och fräschare rum nu än förut. En go tjej med stort hjärta och en bred kunskap om hudvård.
Innan jag klev iväg från butiken fick jag lukta på några parfymprover. Ni som känner mig vet att jag använder sälla något annat än GIÒ. Den gamla som inte går att få tag på här i Sverigen längre. Anna och jag sprang på den på Teneriffa och blev överlyckliga, det är bådas favoritparfym.


Nu tror jag att jag faktiskt har sprungit på en ny.
En fantastisk doft av märket Bond no 9.

Det finns en mängd av dofter och jag fastnade för speciellt en, en blå flaska.
Vill ni ha något som inte är så vanligt och som inte går att få tag på överallt, då rekomenderar jag varmt ett besök på no arton och dofta loss på de olika dofterna av märket bond no 9.

Oavsett om ni vill ha något eller inte så rekomenderar jag ändå ett besök i butiken och vill ni ha en ansiktsbehandling av en toppentjej så finns det inget annat val än Juanita.

Jag önskar er en mysig kväll!
Själv ska jag till Asken och ha en mysig kväll med Cissi och lyssna på Erik Hassle

1 kommentar:

  1. Oj! Då måste jag åka till Norrköping och Drottninggatan nr 18 för att få lukta lite gått...haha. Fast det heter visst dofta när det gäller parfym. Det är väl bara parfym och sprit som doftar? Allt annat luktar nog bara.

    SvaraRadera