lördag 14 maj 2011

Piff på tillvaron

Har visserligen handlat och jobbat lite med de lönesättande samtalen samt en kondoleans annons men annars har jag inte gjort ett smack.
Jag är trött och seg!
Känner att jag behövde andas och reflektera. Livet susar på i sådan fart att man ibland inte ens hinner med att blinka. Har stannat upp idag och gjort några tillbaka blickar, nyttigt om man känner att kölen är riktad åt fel håll.
För mig känns det fortfarande bra och på rätt spår.
Min älskade son köpte mig en rosa ros till min födelsedag

Jag har lite småpiff på hemmafronten och med billiga medel medel fixat lite färg.
Turkost på vardagsrumsbordet
Liten skål till jordnötterna och en liten värmeljusstake som ger ett mysigt sken på kvällskvisten.

Försöker blanda brunt (sofforna är bruna), vitt, turkost och rosa i en hamonisk balans så man får en trivsam känsla.  Utav Leo fick jag en lång vacker rosa ros till min 40-års dag, den har jag torkat och satt i en vas som pryder sovrummet.


Har en liten hörna där man kan sitta och mysa lite och vid bordet där har jag blandat olika värmeljus. Den rosa lyktan är från Indiska och det är en födelsedagspresent från Bassam och Gunilla på jobbet.
Lyktan ger ett varierande sken och ljuset blir varmt av de rosa tonerna.


 Till sovrummet har jag hittat fina kuddöverdrag på HM home.  Väldigt prisvärda och i fin kvalitet. I sovrummet bryter jag också med färger om grönt.


Andra fina kuddöverdrag som jag hittat är dom här som jag har i vardagsrummet. Inhandlade på Lagerhouse. Dom här är i plysch och drar inte till sig ludd/damm och det är bra!



Vill avsluta med en tapperbild på min Drakblodsplanta och Aloevera planta som jag vägrar ge upp...ok, jag får inse jag har inga gröna fingrar!!!

 
Jag planterade fröna i december och det har fortfarande inte dykt upp något...kan man tänka sig att dom är döda då????? Trägen vinner?

Ha en skön lördag!


2 kommentarer:

  1. Mamma säger till mig att plantorna var "krut-torra" när hon vattnade dem hos dig en gång. Sedan när vi var där när du fyllde år, så var det samma torka i dina krukor. Haha... Det är väl en regnperiod nu som kanske kan rädda dem. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Hahaha...ja men nu är fröna satta i vatten. Får se om det blir något som gror...

    SvaraRadera