söndag 10 april 2011

Underbar helg!

Hade en planering på städ och balkongpyssel samtidigt som jag skulle slå ett slag för lite läsning inför det kommande PM:et.
Det blev så och lite till!
Efter fredagsspiningen var det hem och med siktet ställt på att putsa alla fönster i vardagsrummet och sätta upp nya gardiner vilket jag också fick gjort.... Senare under fredagskvällen hamnade jag tillsammans med en kollega på Munken. Vi hade så ruskigt trevligt att jag hoppades att kvällen inte skulle ta slut. Det gjorde i och för sig inget för det kom ju en lördag också.


Solen har låtit sina strålar skina på näbben och även om det varit blåsigt blev det en lång promenad under lördagen. Det var härligt att känna lite ljummare vindar och att man kunde knäppa upp jackan.
Städningen av min lilla lägenhet har fortsatt och nu är alla fönster putsade och nya gardiner sitter uppe. Fick en hel del energi från fredagen som även fick sitt utlopp under lördagsförmiddagen.
Under lördagskvällen hamnade jag på middag.
Första grillningen för i år och det smakade fantastiskt gott. Helstekt oxfile med potatis i ugn och pepparsås. Lite vin blev det också till den goda maten och mysfaktorn var hög.

Idag har balkongen blivit pimpad och med nyinköpta pelargoner, som pigga upp, ska jag spendera många tedrickningar där. Man kunde riktigt känna att solens strålar tog fart och när jag var som mest i farten kunde jag till och med klä av mig i linne - me like!
Lite spinning på eftermiddagen och så lite plugg sedan måste jag planera lite hur min vecka ska se ut och hur jag ska tänka om tid.

Ha en fortsatt skön helg!
Fridens liljor!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar