måndag 28 mars 2011

Melissa Horn, Birmakissar och vårinspiration

Melissa Horn - fantastisk sing och song writer kommer äntligen med ett nytt album, dessvärre inte förens i september men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Hennes turne startar i Rättvik och avslutas i Norrköping. Biljetterna släpptes den 25 mars och jag vill verkligen gå. Finns det någon som är lika sugen som mig så hör av er!
Båda hennes album har vackra texter och jag har svårt att välja någon favorit.

Har varit hemma från jobbet idag och känner mig redo att traska dit i morgon.
Vad mycket man ser när man är hemma....nu vill jag bara förnya hela hemmet och inreda med härliga ljusa vår/sommarfärger. Ska köpa en burk färg och förnya en gammal stege som kan få ta en plats i hemmet. Kan bli en vacker plats att sätta upp ord på eller något annat fyndigt. När jag är färdig så lägger jag ut en bild... Elementen behöver också lite färg, bäst att passa på nu när det börjar bli varmt ute och man inte behöver så mycket värme, då kan man köra ett element i taget :D
Har hittat vårfina kuddfodral i härliga färger på Lagerhouse, dom ska jag bara ha!
Ska också bli skönt att få göra balkongen lite sommarfin med blommor och ljus. Då kan man sitta och dricka "sitta på balkonen te" och mumsa på en fräsch fruktsallad.

Har fått tillbaka svar på allergiutredningen och det finns inte ett smack som jag är allergisk mot.
Det tycker jag är toppen!
Då kanske man ska satsa på en liten kisse och berika sonens uppväxtvilkor och stärka hans empatiska förmåga.
Det tål att tänkas på!

Nu börjar det bli sent och sonen har legat och snusat i ett par timmar - ska nog göra honom sällskap.
Ha en fortsatt bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Maritza Horn känner jag igen och lyssnade mycket på förr om åren. Kan Melissa vara en dotter?

    Skönt med alergi-testets resultat. Fast jag tvivlar ändå. För när du är hemma hos oss och trycker ner hela ditt ansikte på vår katt Ceasar, så får du både kliande ögon och nyser. Är du säker på att det ingick katt i alergitestet?

    SvaraRadera
  2. Det stämmer, Melissa Horns mamma är Maritza Horn.
    Vad gäller allergitestet så tror jag absolut att det ingick katt, strunt samma det finns ju piller att ta om det kör ihop sig :o)

    SvaraRadera