tisdag 13 december 2011

Lucia gör sig bäst med barn....och fröknar

Idag är det Lucia
mycket sång och spända förväntningar mötte mig när jag klev
innanför dörrarna på jobbet på Flagglinans förskola

Hos Britt och Lisa, mina dagbarnvårdare på norr, var det kreativt skapande
av Lucior
Tänk vad man kan göra med lite melittafilter, glitter, papper, lim och rött band
Ett fantastiskt Luciatåg på norr fick jag också se tillsammans med Britt och Lisa
Självklart var det barn med men av praktiska orsaker så är dom inte med på bild
En fantastisk Luciakrona till dom allra minsta
en napp ifall man behöver en liten tutt innan själva framträdandet
Rött band, glitter och sax - bra redskap för att vara väl förberedd
till ett lyckat Luciatåg
En urgullig present från Lisa,
marsipangrisar på silverfat...mums!
Traditionellt Luciafika
Haft en mysig dag med dov belysning på kontoret och härliga besök i verksamheten. Härlig skönsång med ljuva barnröster och förväntansfulla föräldrar som fotar frenetiskt för att få till någon fantastisk bild till studenten.

Jag har pyntat på granen här hemma, den åkte fram i söndags och blev jättefin. Leo och jag kämpade tappert bland allt pynt som fanns i kartongen.

Nu har den tagit plats bredvid öppna spisen
Nu är det bara 11 dagar kvar till JUL......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar