måndag 8 augusti 2011

Måndagsångest på olika sätt!!!!!

Trodde knappt det var sant när klockan ringde i morse, trött som satan men infann mig ändock på jobbet vid 7.45...det tyckte jag var bra jobbat :D
Dagen som sådan har varit rätt soft, det har flytit på med möten och samtal om vartannat..lite mailande också...hade väl ungefär 100 mail i brevlådan...några hade jag visserligen redan tittat på men det krävdes ytterligare ett öga som checkade av.

Jag är fortfarande uppfylld utav bröllopet i lördags på olika sätt....Energi för att se så mycket lycka och kärlek på ett och samma ställe, men också en ångest efter det spontana talet. Ni vet när man känner att man är lite osäker på om man sa för mycket, blev pinsam eller bara helt sonika gjorde bort sig. Frågan är varför man fokuserar så attans på det negativa. Jag sa ju en massa bra saker så varför inte lägga fokus på det....problemet är att det kommer jag inte ihåg......jag är ju också lite nervös vilket innebär för mig att när jag talar spontant kommer jag knappt ihåg hälften. Det känns inte bra!!!
Jaja, det är ju sällan någon kommer ihåg de tal som hålls på bröllopen så varför skulle någon lägga kraft och energi på att komma ihåg mitt?
Nu ska jag sluta larva mig och tänka att vid nästa tillfälle då gör man om och gör nytt :o)


Hade ett superbra afropass idag, ingen av deltagarna ville sluta så vi körde på, en 45 min klass blev en timme! Skönt gung och härlig energi var vad jag behövde.
Dessvärre hände det något mycket märkligt med mig när klassen var slut. Satte mig på cykeln hem och fick ett ofantligt fladder i ögonen, synskärpan minskade och det började bli suddigt. Jag tog mig hem, den vägen skulle jag kunna cykla blind, utan några problem och la mig för att vila lite...det ville inte ge sig utan blev bara värre. Funderade på vem jag skulle ringa, mamma? Pilla? Anna? Nä, det blev sjukvårdsupplysningen. Eftersom det flimmrade på båda ögonen så samtalade sjuksköterskan med ögonkliniken i Linköping och fick uppfattningen om att det inte var något problem med ögonen...kanske överansträngning, migrän eller stress. Ordination: Mat, vila och drick ordentligt! Japp! Blev det värre fick jag återkomma.....just nu känns det stabilt och det mesta har gått över, men lite läskigt tyckte jag att det var.

Nu ska jag äta, vila och dricka!
SKÅL och gonatt!
Vi ses!

4 kommentarer:

  1. Ta hand om dig, Nina! Talet var troligtvis bland det bättre, så släpp det och lägg dig i soffan och vila med mat och dryck tillhands!! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack tjejen! :o)
    Ska softa ner mig i sängen och mysa med tv:n.
    Stor kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Var rädd om dig och ta det lugnt. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack Anna, det ska jag absolut göra!
    Stor kram tillbaka :o)

    SvaraRadera