måndag 21 februari 2011

Snön faller och vi med den.....

...det blir mycket bättre sen...
När är sen...tänker jag?
Sen är nu och det är bara du som kan ta kommandot över ditt liv och skapa dina förutsättningar.

Har varit med när sonen åkt skridskor med en kompis. Själv fick jag dessvärre stå vid sidan om och titta på när grabbarna körde tävling om vem som kom först hit än dit och tränade armkrok och saxa och så lite baklänges också. Med pannkakor och sylt tog dom en pyttepaus innan dom slängde sig ut på isen igen. Bra start på sportlovet :D
I morgon blir det nog busfabriken, länge sedan sist! påminde Leo mig om.....

Jag har ett starkt flow just nu, det mesta känns bra och lätt.
Fick dagens ros i Norrköpings tidningar idag :o) Så himla glad jag blev!
När vi var på konferens för några veckor sedan körde jag ett afropass med mina kollegor. Mycket energi och glada skratt, vet att jag skrev om det omkring den 10-11 februari här på bloggen. En av mina kollegor har skickat in dagens ros med stort tack för energikicken. Det gav mig en tankeställare, så glad som jag blev för denna dagens ros borde man skicka in och visa sin uppskattning oftare för att glädja andra....också även berätta för de personer som gör att man mår bra på olika sätt. Tack L8 för ditt initiativ till dagens ros, det värmde i mitt hjärta!

Nu ska jag fortsätta min måndag i softhetens tecken...kanske att jag blir lite träningssugen - får se :D
Adios!

5 kommentarer:

  1. Så saant Nina vi är alldeles för dåliga på att tala om hur bra saker & ting är Jätte GRATTIS till dej. Ska skicka in en ang. alla på snö dagen som vi va på. Träffade Leo i backen kul att se honom. Veckan innan va jag med Leons klass där oxå så jag fick tre härliga dagar i yxbacken Ha det gott från Lottie

    SvaraRadera
  2. Tack Lottie!
    Det tycker jag att du gör rätt i, kan tänka mig att det var många som lade både kraft och energi för att få till det så bra som möjligt för alla kidsen.
    Stor kram till dig också tjejen :D

    SvaraRadera
  3. Grattis vännen, vad roligt!! =) Jag gjorde samma reflektion när jag fick rosen för några veckor sedan... Så lite som behövs för att göra någon annan glad! Att skicka in till dagens ros är ett sätt, en uppskattande rad på facebook el. sms eller förstås att säga det direkt till personen i fråga. Värt att tänka på!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  4. Eller hur tjejen!
    Fast jag tycker vi tjejer på gymmet är bra på att ge varandra positiv feedback :o)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Det håller jag absolut med om Nina! Vi har ett underbart gäng som är kanon på att lyfta varandra! =)

    SvaraRadera