torsdag 24 februari 2011

Att skratta....

...är verkligen en befrielse!
Att känna glädje och låta det bubbla i kroppen tillsammans med goa vänner är otroligt frigörande.
Inte nog med att det är kul att ha roligt det är välgörande för både kropp och själ.
Läste någonstans att om man skrattar varje dag under ett år så skulle man kunna uppnå en viktminskning på upp till 2 kg.... skulle bli rätt jobbigt för både en själv och omgivningen...men....bra att veta utifall att :D

"Ett gott skratt förlänger livet"

Ett skratt genererar också i en massa positiv energi. Man känner sig upprymd, lättsam och allt blir enkelt runtomkring. För mig har träningen samma effekt. Tur man tränar mycket med andra ord....finns sällan några sorger eller bedrövelser i närheten av ett gott skratt eller ett träningspass. Jag har också haft turen att hålla mig fri från skador...även länge sedan man var ordentligt sjuk. Räknar inte förkylning till sjukdom (enbart utifrån mig själv som jag känner) så länge jag inte har feber så mår jag oftast helt ok.

Vad får dig att må bra och i vilka sammanhang skrattar du bäst?

Ha en skön torsdag :o)

2 kommentarer:

  1. Mamma och jag skrattar nog dagligen men inte tappar jag några 2kg utan snarare tvärtom. Fast det beror kanske på annat...haha. God mat kanske!?

    SvaraRadera
  2. Precis Johnny! Fast jag tycker att du är en alldeles lagom man i en alldeles lagom vikt :D Hälsa mamma det!

    SvaraRadera